TEMATYCZNIE

czwartek, 30 lipca 2015

KOLEKCJA: NOWY SĄCZ

Odbyłam wycieczki w ciągu ostatnich trzech dni. Zupełnie w niezaplanowany sposób stały się wycieczkami  "Papieskim Szlakiem". Oczywiście przywiozłam sporo widokówek, które znajda się w mojej kolekcji, albo którymi obdaruję znajomych kolekcjonerów. Do niektórych wysłałam już kartki- niespodzianki bezpośrednio z miejsc, w których byłam.
Oto pocztówka z Nowego Sącza. Ma nietypowy wymiar, ale takie też bardzo lubię. Do tego ma mapkę. Nowego Sącza nie udało mi się dokładnie zobaczyć, bo tym razem skupiłam się na Starym Sączu i paru drewnianych kościołach. Mam nadzieję, że niebawem jeszcze tam pojadę i skupię się na zwiedzaniu.
Nowy Sącz – miasto na prawach powiatu w województwie małopolskim, siedziba ziemskiego powiatu nowosądeckiego. Jedno z najstarszych miast w Małopolsce – lokowane 8 listopada 1292 roku.
Na pocztówce: herb, mapa i panorama Nowego Sącza, a także ratusz, Pomnik Jana Pawła II, ul. Jagielońska i Planty.

2 komentarze:

  1. byłam w okolicach Nowego Sącza kilka razy, ale samego miasteczka nie zwiedzałam. udało Ci się znaleźć ładną pocztówkę z mapką. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To musiała być wspaniała wycieczka:) Lubie takie mapki z herbem i planem miasta.

    OdpowiedzUsuń