TEMATYCZNIE

wtorek, 7 lipca 2015

KOLEKCJA: KASPERUS

Kasparus – wieś kociewska w Polsce położona w województwie pomorskim, w powiecie starogardzkim, w gminie Osiek na obszarze Borów Tucholskich, u zbiegu dwóch dopływów Wdy: Brzezianki i Św. Strugi.
Na pocztówce parterowa plebania z połowy XIX wieku oraz neogotycki, drewniano-ceglany kościół pod wezwaniem św. Józefa z początku XX wieku, wybudowany według konstrukcji ryglowej (wpisany do rejestru zabytków pod numerem 1070 decyzją z 06.11.1989 r.)

3 komentarze:

  1. Mamy taką wieś w Polsce?! Zabawne, nigdy o niej nie słyszałam, a nazwa skojarzyła mi się z jakimś hotelem albo ośrodkiem wczasowym ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. A wiesz, że miałam podobne odczucia nim ją zamieściłam. Też zastanawiałam si czy to nie pocztówka reklamowa a miejscowością jest Osiek. A tu takie miłe zaskoczenie!

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ładna karteczka :)

    OdpowiedzUsuń