TEMATYCZNIE

wtorek, 4 sierpnia 2015

RU-3865842

Otrzymałam pocztówkę, z którą mam następujący problem: otrzymałam ją z Rosji, a obiekt znajduje się na Litwie. Jaką nadać mu etykietę? Czy kwalifikować pod miejsce, z którego przyszła pocztówka, czy może jednak będzie to państwo,w którym znajduje się zamek? Jeśli chodzi o nadanie etykiet na blogu, to problem jest mniejszy, bo można nadać obie. Jestem jednak ciekawa gdzie Wy umieścilibyście pocztówkę w segregatorze, bądź kartoniku? Rosja czy Litwa? Ja jestem prawie zdecydowana...

Troki (lit. Trakai) – miasto na Litwie, w okręgu wileńskim (do 1939 w województwie wileńskim), na Pojezierzu Wileńskim, położone na półwyspie między jeziorami Galwe na północy, Tataryszki na zachodzie, Łuka na wschodzie i Giełusz na południu. Miasteczko położone 28 km od Wilna.
Zamek w Trokach jest w znacznym stopniu rekonstrukcją z II poł. XX wieku. Zamek został wzniesiony w XIV–XV w. przez wielkiego księcia litewskiego Kiejstuta i jego syna Witolda, który w 1430 zmarł na zamku. Troki były w tym okresie ważnym ośrodkiem Wielkiego Księstwa Litewskiego. Począwszy od XVII w. zamek popadał w ruinę. Przed II wojną światową polscy historycy sztuki rozpoczęli zabezpieczanie obiektu, a w latach 1951–1961 zostały w nim podjęte prace rekonstrukcyjne, które nadały mu obecny kształt. Zamek jest dziś ważną atrakcją turystyczną Litwy.
Nadawca: TEPOCHKA
Kraj: Rosja
Trasa:1,388 km
Wylosowano: 10.07.2015
Zarejestrowano: 4.08.2015


2 komentarze:

  1. Myślę, że to jest odwieczny problem postcrosserów. Ja taką pocztówkę umieściłabym w kopercie z zakładką "Litwa", bo przedstawia obiekt na Litwie, a dla mnie jednak to, co przedstawia pocztówka, jest ważniejsze od znaczka czy pieczątki. Mam wiele pocztówek otrzymanych np. z Polski czy Wielkiej Brytanii, które przedstawiają zupełnie inne kraje.
    A ten zamek w Trokach mam już od dwóch lat na tapecie na komputerze. To najpiękniejsze miejsce na Litwie, jakie dane było mi zobaczyć!

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłem w Trokach, widziałem ten zamek z bliska i przywiozłem stamtąd pocztówkę.
    Możesz ją spokojnie zaliczyć do litewskich, ponieważ nie tylko przedstawia Litwę, ale i została wydana w tym kraju.

    OdpowiedzUsuń