TEMATYCZNIE

czwartek, 13 sierpnia 2015

KOLEKCJA: PÓŁWYSEP KOLSKI

Pocztówka pochodzi z prywatnej wymiany -facebookowej.
Półwysep Kolski – europejski półwysep w północno-zachodniej części Rosji, oblany wodami Morza Białego i Morza Barentsa, o powierzchni 100 tys. km². Jego południowa część przecina koło podbiegunowe północne. Wybrzeża są słabo urozmaicone.Półwysep Kolski jako całość jest terenem zniszczonym lub zagrożonym ekologicznie, głównie z powodu zanieczyszczenia spowodowanego produkcją wojskową i intensywnym wydobyciem apatytów. Na Półwyspie jest w dalszym ciągu ok. 250 reaktorów jądrowych. Choć nie są już używane, pozostają źródłem promieniowania i przecieków radioaktywnych. W portach Półwyspu Kolskiego pozostaje też dużo przeznaczonych do złomowania okrętów podwodnych o napędzie atomowym.

4 komentarze:

  1. Uwielbiam takie kolorowe mapki! :) Sama wcześniej nie wymieniałam się za mapy (nie mam pojęcia czamu :o), ale niedawno zaczęłam, więc miejmy nadzieję, że i taką dostanę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. taka kolorowa pocztówka, a w sumie opis tego rejonu jest przykry i smutny... :(
    znaczek piękny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiedziałam, że ten rejon ma takie smutne historie za sobą... Mapka jednak bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń