TEMATYCZNIE

wtorek, 28 kwietnia 2015

GB-649562

Forth Bridge jest to most kolejowy przerzucony nad zatoką Firth of Forth, łączący Edynburg z hrabstwem Fife. Wraz z położonym równolegle mostem Forth Road Bridge zapewnia sprawną komunikację we wschodniej części Szkocji. Most zbudowano w latach 1879-1890. Most o długości całkowitej wynoszącej 2,5 kilometra składa z trzech masywnych filarów o konstrukcji kratownicowej w kształcie rombu oraz czterech mniejszych wiaduktów.Ruch pociągów przebiega w odległości 50 metrów od lustra wody, co praktycznie uniemożliwia wpływanie większych statków w głąb lądu.
 
Nadawca:  pcbuyer
Kraj: Wielka Brytania
Trasa:1,682 km
Wylosowano:14.04.2015
Zarejestrowano:28.04.2012

1 komentarz:

  1. Pocztówka z tym mostem była moją pierwszą kartką z Wielkiej Brytanii, więc mam do niego trochę słabość :) Ja dostałam trochę inne ujęcie i inną porę dnia, ale i tak obie kartki mi się podobają :)
    http://kingway007.blogspot.com/2014/09/blog-post_37.html

    OdpowiedzUsuń