TEMATYCZNIE

niedziela, 22 marca 2015

KOLEKCJA: WIĘCBORK I OKOLICE.

Pocztówka z wymiany z Edytką. Moja kolekcja zapełnia się pocztówkami z tego miasta i okolic.
W Runowie Krajeńskim, w  parku krajobrazowym (8,0 ha) z drugiej połowy XIX w. ze starodrzewem, w miejscu spalonego w końcu XVI w. drewnianego dworu obronnego, Jan Orzelski zbudował w 1595 r. pałac. Pałac został spalony w 1945 r. Obecnie stanowi ruinę. Zachowane są fragmenty z końca XVI w. obwodzie murów z okrągłą wieżą o akcentach francuskiego neorenesansu. Od 1997 r. zespół pałacowo-parkowy jest własnością prywatną. Na obrzeżach parku powstało sanatorium, które wraz z adaptowanym budynkiem dawnej stajni tworzą ośrodek wypoczynkowo-konferencyjny.
Ul. Hallera,
Jezioro Więcborskie.

2 komentarze:

  1. Moim zdaniem Więcbork to jedno z najpiękniejszych miast w Polsce. Ja również mam kilka pocztówek z tego miasteczka od Edyty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też niejednokrotnie wymieniałam się z Edytą, mam od niej kilka kartek z Więcborka, trochę poszło na wymianę. Ładne krajobrazy. :) Mieszkam w woj. kujawsko-pomorskim, ale nigdy w Więcborku nie byłam.

    OdpowiedzUsuń