TEMATYCZNIE

poniedziałek, 16 stycznia 2017

STOWASSER I DUCH ZIMY

Friedensreich Hundertwasser, właściwie Friedrich Stowasser (ur. 15 grudnia 1928 w Wiedniu, zm. 19 lutego 2000) – austriacki malarz, grafik, rzeźbiarz, performer, aktywista ochrony środowiska, znany przede wszystkim z realizacji budowlanych; od 1948 studiował w wiedeńskiej Akademii Sztuk Pięknych, którą porzucił po 3 miesiącach.
Muzeum Muzeum Hundertwasser prezentuje unikalny przekrój twórczości austriackiego artysty Friedensreich Hundertwasser (1928-2000), w tym kluczowych obrazów oraz prac graficznych, sztuki stosowanej, projekty architektoniczne i przykłady ekologicznego zaangażowania artysty.
 
Tytuł: WINTERBILD - POLIP - WINTERGEIST- DUCH ZIMY
Obraz został namalowany w Wenecji w kwietniu 1966 roku.
Bardzo lubię architekturę Gaudiego i może dlatego tak zafascynowała mnie ta kartka i to malarstwo. Pooglądałam więcej prac i dowiedziałam się, że właśnie autor tego obrazu czerpał wzory z Gaudiego. To nie koniec prezentacji na blogu dzieł Stowassera. Mój znajomy Jurek hojnie obdarował mnie m.in kartkami z tego muzeum.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz