TEMATYCZNIE

sobota, 21 lutego 2015

KOLEKCJA: SIEMIANOWICE ŚLĄSKIE

Właściwie o Siemianowicach Śląskich mogłabym utworzyć nowy blog, tyle mam do opowiedzenia. Siemianowice Sląskie to miasto na prawach powiatu, położone na Górnym Śląsku, w województwie śląskim. To moje rodzinne miasto, nadal bliskie, które odbiło ślad w moim sercu. Jestem lokalną patriotką i tym bardziej mi żal, że widoczny na pocztówce Pałac Donnersmarcków (nazywany również Pałacem Mieroszewskich) niszczeje od wielu lat. Podejmowano próby remontu, adaptacji, ale dopiero od niedawna widać jakieś drobne zmiany na rzecz uratowania pałacu. Trudno to pojąć, że jest w takim stanie, bo to jeden z największych pałaców w Polsce (największy na terenie woj. śląskiego). Może za parę lat pojawi się pocztówka z pięknym wyremontowanym pałacem.

2 komentarze:

  1. Śliczne tło tej pocztówki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładna pocztówka, o Siemianowicach Śląskich słyszałam, ale nie słyszałam, że tam takie ładne miejsca. Faktycznie szkoda, że w Polsce nie dba się o takie zabytki - rozumiem, że są to koszty, ale jeśli w coś się zainwestuje i dobrze się będzie zarządzało to i przychody by były. Mam nadzieję, że Twoje życzenie o wyremontowanym pałacu i pocztówce się spełni :)

    OdpowiedzUsuń